O noua stire releva faptul ca compania Apple din Statele Unite a ingreunat, cu noul sistem de operare mobil iOS 14, agentilor de publicitate sa-i monitorizeze pe utilizatori. Mai jos afli mai exact cum anume.
Acum ceva timp in urma, compania Apple din Statele Unite a facut unele modificari la browserul sau Safari, pentru a ingreuna agentilor de publicitate sa-i monitorizeze pe oameni.
Practic, browserul web Safari al Apple a venit cu un nou blocker inteligent de cookies, pentru a impiedica cookies sa-i monitorizeze, reducand astfel sansele ca oamenii sa vada reclame targetate.
Acum se pare ca, cu iOS 14, compania din SUA va continua sa ingreuneze agentilor de publicitate sa-i monitorizeze pe utilizatori, solicitand aplicatiilor sa solicite permisiunea utilizatorului.
Acest lucru se prezinta sub forma modificarilor iOS 14 aduse la IDFA (Identifier for Advertisers) care este o eticheta de identificare aleatorie a dispozitivului pe care Apple o atribuie dispozitivelor.
Aceasta caracteristica este utilizata de agentii de publicitate pentru a monitoriza utilizatorii Apple fara a dezvalui neaparat informatii identificabile despre persoana.
Cu toate acestea, asa cum am mentionat, iOS 14 a realizat unele modificari la IDFA care acum necesita acordul persoanei. Asta inseamna ca, atunci cand o aplicatie care contine reclame foloseste IDFA pentru monitorizare, oamenii vor primi pe iOS 14 o notificare in care li se comunica ca sunt monitorizati si in care sunt intrebati daca sunt sau nu de acord cu asta.
Dupa cum remarca AppleInsider, compania Apple din Statele Unite a permis anterior utilizatorilor sa dezactiveze IDFA, dar avand in vedere ca aceasta optiune e greu de gasit in setari, e mai greu pentru utilizatori sa o dezactiveze.