In doar cativa ani, pornind de la zero, producatorul chinez Xiaomi a reusit sa-si creeze un renume in industria smartphone-urilor, iar asta pentru ca are un model diferit de business. Modelul de business al companiei chineze se concentreaza pe vanzarea smartphone-urilor la un pret un pic mai mare decat costul, cu aproximativ 2% mai mare.
Pana recent, compania s-a concentrat in mare parte pe piata smartphone-urilor, dar a inceput sa se aventureze si pe piata tabletelor, bratarilor fitness si a sistemelor de monitorizare a sanatatii. Cu toate acestea, incercarea companiei Xiaomi de a intra pe aceasta piata nu a fost la fel de reusita ca si business-ul lor cu smartphone-uri.
Compania chineza si-a facut un renume pe piata smartphone-urilor. Aceasta a lansat niste niste dispozitive mai mult decat decente care merita mai multa recunoastere decat primesc in acest moment, iar compania a repetat faptul ca nu renunta la producerea de tablete.
Cu toate acestea, directorul a refuzat sa faca un comentariu despre o potentiala tableta care se va numi Xiaomi Mi Pad 2. Directorul executiv al companiei a precizat recent pe contul de Weibo al companiei ca Xiaomi va continua sa lanseze aceste dispozitive.
Se pare ca directorul companiei chineze a simtit nevoia sa spuna, date fiind niste zvonuri aparute in presa chineza, ca compania isi respecta angajamentul de a produce aceste dispozitive. Acestea sustineau ca Xiaomi isi va dizolva divizia sa de tablete, eventual.
Pe piata tabletelor, compania nu s-a descurcat foarte stralucit. De fapt, nici nu se ridica la nivelul smartphone-urilor pe care le-a lansat compania si pentru care este recunoscuta.
Probabil este din cauza lipsei de tablete pentru ca Xiaomi Mi Pad este singura tableta lansata de divizia companiei pana acum. Ai cumpara un astfel de dispozitiv Xiaomi sau preferi sa cumperi unul care apartine unui brand mai respectabil, cum s-ar spune?