Toti ne folosim smartphone-urile in mod diferit. De exemplu, unora dintre noi le place sa introduca multe emoji-uri in mesajele text, unii dintre noi scurteaza anumite cuvinte, altii sunt stangaci si isi folosesc smartphone-urile in consecinta si asa mai departe.
Acestea fiind spuse, se pare ca acestea sunt obiceiuri de folosire a smartphone-urilor pe care bancile le monitorizeaza in secret pentru a ajuta la detectarea fraudelor. Intr-o stire de New York Times, aflam ca exista cateva banci care monitorizeaza in secret cum isi folosesc clientii lor smartphone-urile atunci cand se autentifica in aplicatia lor de mobile banking.
New York Times vorbeste despre aplicatia pentru Royal Bank of Scotland care monitorizeaza in secret peste 2000 de gesturi diferite, cum ar fi unghiul in care oamenii isi tin smartphone-urile, presiunea apasarii pe ecran, viteza de derulare pe smartphone si asa mai departe.
Stirea mentioneaza, de asemenea, cum respectiva banca a reusit sa previna o frauda atunci cand a detectat ca un client fals s-a autentificat in cont.
Sistemul bancii a detectat ca acel utilizator folosea rotita de la mouse pentru derulare si ca folosea tastele numerice din partea de sus a tastaturii (de deasupra literelor), in loc de tastele pentru numere din partea dreapta.
Acest lucru a dat alarma, iar banca a blocat incercarile clientului fals de a scoate bani din cont. O investigatie ulterioara a dovedit ca acea constatare a bancii a fost precisa, pentru ca contul a fost intr-adevar spart.
Desi pare ca acesta este un sistem excelent de avut si de folosit de banci, dupa cum este si firesc – au aparut unele ingrijorari legate de confidentialitate, mai ales daca furnizorii terti sunt cei furnizeaza softul. Deci trebuie sa ne intrebam ce s-ar putea intampla daca ar exista o bresa iar datele ar fi furate.