Agentia spatiala NASA din Statele Unite detine un supercomputer pe care il foloseste pentru o varietate de lucruri, pentru a procesa date in diverse scopuri.
Acum, agentia spatiala americana ne spune ca acel supercomputer al sau are nevoie de noi. Pentru asta, agentia spatiala americana a creat un anumit joc.
Recifele de corali se micsoreaza, iar asta nu e bine pentru fauna salbatica. Milioane de specii traiesc in recifele de corali, iar coralul in sine e un grup de vietati minuscule.
Nu e bine nici pentru oameni, pentru ca analizele oamenilor de stiinta asupra organismelor din coral au contribuit la descoperiri pentru o varietate de tratamente medicale.
Agentia spatiala NASA a preluat o parte din tehnologia sa necesara fotografierii stelelor si a adaptat-o pentru studierea recifelor. Dar are nevoie de public pentru a sorta datele si pentru a invata supercomputerul.
Agentia spatiala a creat un joc in care jucatorii analizeaza imagini 3D pentru a repera si clasifica recifele de corali, iar aceste actiuni antreneaza supercomputerul NASA pentru a reusi acelasi lucru.
Jocul, NeMO-Net, foloseste imagini de la echipamentul de imagistica al NASA care a fost implementat pe drone si aeronave. Aceste camere compenseaza distorsionarile optice asupra recifelor, creand o imagine mai clara.
Jucatorii afla despre diferite tipuri de corali, iar apoi puncteaza unde vad recife in randarile 3D. Cu cat se joaca mai multi oameni, cu atat invata reteaua neurala a supercomputerului.
In cele din urma, supercomputerul ar trebui sa poata sorta fotografiile de la sine, fara a fi nevoie de asistenta umana. Coralii fiind ecosisteme amenintate, este important ca oamenii de stiinta sa le inteleaga cat mai detaliat.
Prin crearea unei harti a recifelor cu acel supercomputer al agentiei spatiale, oamenii de stiinta vor putea gasi o modalitate de a le prezerva, in ciuda pagubelor produse de cresterea temperaturii, poluare si asa mai departe.