In ciuda unui declin de 10,4% a cresterii in al patrulea trimestru din 2018, Apple continua sa domine piata de smartphone-uri din Japonia. Conform grupului de cercetare Canalys, cota de piata a companiei din Cupertino a depasit un maxim istoric in Japonia in 2018. Cota sa in Japonia era de 48% din 2017 si de 48,2% in 2016.
Desi iPhone-urile companiei Apple nu se descurca foarte bine in China, se pare ca Apple continua sa domine piata din Japonia – si intr-un mare fel.
Conform datelor de la Canalys, se pare ca Apple a detinut o cota de piata de 56% in Japonia in trimestrul 4 al anului trecut, plasandu-se deasupra rivalilor.
Conform datelor, Sharp se afla pe locul al doilea cu o cota de piata de 9,8%, Sony cu 8,6%, Samsung cu 6,8% si Kyocera cu 6,2%. Asa cum am spus, compania din Cupertino domina piata din Japonia intr-un mare fel.
Cu toate acestea, se pare ca desi Apple are o cota de piata uriasa, cota de 56% uriasa reprezinta o usoara scadere a cresterii. Canalys sustine ca compania din Cupertino inregistreaza o scadere de 10,5% a cresterii de la an la an, iar acest lucru este adevarat pentru toti producatorii mentionati mai sus, cu exceptia companiei Samsung a carei cota a crescut cu 10,1%.
Acestea fiind spuse, Japonia reprezinta doar una dintre numeroasele piete in care Apple activeaza in prezent. Dupa cum se pare, noile iPhone-uri ale companiei din Cupertino nu se vand la fel de bine ca predecesoarele lor.
Apple a recunoscut ca pot exista o varietate de motive, dintre care unul este pretul iPhone-urilor. De asemenea, mai poate fi si programul de anul trecut de inlocuire a bateriilor la un pret redus la 29 de dolari, ceea ce i-a determinat pe proprietarii de iPhone-uri sa-si pastreze dispozitivele actuale pentru mai mult timp.