Industria muzicala din SUA este foarte bine dezvoltata si impamantenita. Aceasta genereaza venituri uriase an de an. Insa felul in care oamenii consuma muzica s-a schimbat in timp. De fapt, o anumita forma a muzicii totalizeaza 79% din veniturile industriei muzicale din SUA.
De-a lungul anilor, modul in care consumam muzica s-a schimbat. Acum zeci de ani in urma, obisnuiam sa ascultam muzica pe discuri din vinil. Ulterior, am trecut la casete, apoi la CD-uri, iar apoi la medii mai digitale.
In ziua de azi, digitalul este suportul preferat, dar acum se pare ca mai multi oameni din SUA prefera streamingul, in detrimentul download-urilor. Conform celor mai noi statistici de la RIAA (Recording Industry Association of America), streamingul de muzica totalizeaza acum 79% din veniturile industriei muzicale din SUA.
Asta comparativ cu circa un deceniu in urma. In 2009, streamingul a reprezentat doar 5% (nu existau multe optiuni in acel moment), iar mediile fizice dominau industria muzicala cu 59% din venituri.
Acum, mediile fizice reprezinta doar 10% din castigurile industriei muzicale din SUA, in timp ce streamingul reprezinta 79% din venituri. Download-urile digitale au avut, de asemenea, un succes masiv in 2009 (34%), dar acum procentul lor din veniturile industriei muzicale din Statele Unite e de doar 8%.
Potrivit presedintelui si CEO-ului RIAA, Mitch Glazier: „Muzica nu trece in intregime la digital in SUA, ci businessul de muzica e dominat in principal de digital. Informatiile de astazi reflecta perspectiva unui viitor in care creatorii au o cale inainte. Dar informatiile dezvaluie si cat de departe trebuie sa mergem pentru a asigura o comunitate muzicala buna in care toata muzica este apreciata iar creatorii din SUA sunt compensati in mod corect cu venituri. Inca nu am realizat potentialul complet al muzicii pe toate serviciile digitale”.