Cand vine vorba despre a prezice ce le va placea si ce nu le va placea oamenilor, acest lucru este inca aflat prin sondaje, focus grupuri si cercetare de piata.
Cu toate acestea, in viitor, lucruri s-ar putea derula mult mai rapid multumita utilizarii AI (inteligenta artificiala), iar una dintre companiile care conduc acest demers este Fox care a dezvoltat un sistem AI care poate prezice spectatorii de film, pe baza trailerului sau (clipului scurt de prezentare).
De fiecare data cand vizitati un cinematograf pentru a vedea un film, trailerele sunt ceva de asteptat pentru spectatori si de obicei trailerele sunt alese pe baza peliculei care este rulata.
De exemplu, un film animat probabil nu va primi clipuri de prezentare pentru filme horror. Cu toate acestea, cu acest sistem AI pe care Fox il dezvolta, va fi mai usor de ales clipuri de prezentare care ar putea atrage spectatorii unei pelicule.
Sistemul AI va putea determina ce fel de spectatori ar urmari pelicula, pe baza catorva factori din trailer, cum ar fi culorile folosite in pelicula, iluminarea, chipurile, obiectele, peisajele si nu numai.
Potrivit cercetatorilor sistemului AI, „Prin gasirea unei reprezentari adecvate a acestor caracteristici si prin alimentarea unui tipar cu acestea, tipar care are acces la datele anterioare de vizionare a filmelor, este posibil sa se gaseasca asocieri non-superficiale intre caracteristicile trailerelor si viitoarele alegeri ale spectatorilor dupa ce filmul se lanseaza in cinematografe sau pe serviciile de streaming”.
Este adevarat ca trailerele nu spun spectatorilor intotdeauna intreaga poveste, iar in unele cazuri acestea pot fi si inselatoare, pentru ca determina ca o pelicula sa para mai interesanta decat este in realitate.
Dar, cel putin in ceea ce priveste marketing-ul, acest sistem AI ar putea determina ca trailerele sa fie si mai eficiente in a-i convinge pe spectatori si pe iubitorii de film sa cumpere bilete.