Apple a facut un update discret pe site-ul sau web, pentru a spune cat de dominant e sistemul sau de infotainment CarPlay pentru masini. E posibil ca Tim Cook (CEO-ul companiei) doreste ca producatorul auto GM sa-si reevalueze decizia de a abandona sistemul de infotainment al Apple.
La finalul lunii martie, GM (General Motors) a dezvaluit ca va abandona suportul CarPlay pentru masinile sale electrice. In schimb, compania GM va opta pentru utilizarea sistemului de infotainment al Google.
Miscarea aliniaza oarecum producatorul auto GM cu alti producatori de masini electrice precum Tesla si Rivian care au optat pentru propriile lor experiente software in detrimentul adoptarii unor platforme populare de la Apple si Google.
Desi GM a dezvaluit intentiile de a renunta la CarPlay, Apple pare sa indice discret ca aceasta nu e chiar o idee inspirata. Conform MacRumors, Apple si-a actualizat pagina sa CarPlay, dezvaluind ca inca peste 200 de autoturisme suporta acea platforma a companei din Cupertino.
Acest lucru duce numarul total de autoturisme cu sistemul de infotainment al companiei din Cupertino la peste 800. Cresterea se pare ca se datoreaza adaugarii multor masini pe lista in acest an.
Desi GM ar putea planui inca sa lase CarPlay in trecut, alti producatori auto si-au confirmat deja intentia de a incorpora sistemul de infotainment al companiei Apple.
Ford – care e cel mai mare rival local al GM in SUA – a confirmat public deja ca are de gand sa continue sa ofere sistemul CarPlay pentru masinile sale electrice:
„Vom continua sa oferim Apple CarPlay si Android Auto pentru ca clientii adora capabilitatile care permit acces simplu si controlul asupra aplicatiilor lor de smartphone; mai ales clientilor nostri de masini electrice pentru ca unele masini electrice in prezent nu ofera aceste functii”.