Aplicatia de mesagerie Telegram are in prezent 500 de milioane de utilizatori, dar compania inca nu a monetizat-o. Dar o va monetiza anul viitor. De asemenea, compania a dezvaluit modul in care isi va monetiza serviciul.
O perioada lunga de timp, aceasta aplicatie de mesagerie a ramas gratuit de utilizat. Aceasta aplicatie are in prezent circa 500 de milioane de utilizatori, ceea ce inseamna ca este o platforma care poate fi monetizata la nivele superioare.
Se pare ca monetizarea ar putea fi posibila prin intermediul reclamelor. Dar inainte de a te ingrijora ca vor aparea reclame in chaturile tale, trebuie subliniat ca nu acolo vor aparea reclamele.
In schimb, reclamele vor aparea pe Canalele Telegram incepand cu 2021. Pentru cei nefamiliarizati, canelele sunt un fel de feed, similar cu Twitter.
Daca utilizezi Telegram in principal ca aplicatie de mesagerie, probabil ca acele reclame nu prea te vor afecta. De fapt, potrivit CEO-ului Telegram, Pavel Durov: „Toate functiile gratuite din prezent vor ramane gratuite. Vom adauga cateva noi functii pentru echipele de business sau pentru utilizatorii intensivi. Unele dintre aceste functii vor necesita resurse suplimentare, asa ca vor trebui sa fie platite. Utilizatorii obisnuiti se vor putea bucura in continuare de Telegram – gratuit, pentru totdeauna”.
CEO-ul companiei, Pavel Durov, considera ca implementarea reclamelor pentru monetizare nu va fi intruziva si ca utilizatorii aplicatiei de mesagerie nu vor fi deranjati.
Acesta a adaugat ca unele modalitati de monetizare a aplicatiei la care compania s-a gandit constau in autocolantele premium si ca acestea pot fi vandute de artisti utilizatorilor Telegram, iar compania va percepe o parte din veniturile rezultate din acele vanzari.