Reclamele pe care le vezi in Gmail sunt targetate pentru tine. Google iti targeteaza reclamele prin scanarea continutului emailurilor tale. Practica a fost de mult timp centrul unei controverse, iar Google a decis in sfarsit sa scape de ea.
Compania a confirmat intr-o postare pe blogul sau oficial ca nu va mai scana continutul emailurilor utilizatorilor serviciului sau de email pentru scopul vanzarii de publicitate targetata.
Gigantul a recurs la aceasta metoda de targetare aproape inca de la lansarea serviciului sau de email. Compania le ofera acum utilizatorilor optiunea de a renunta la reclamele targetate.
De asemenea, gigantul limiteaza aceasta scanare la conturile de Gmail personale si nu scaneaza continutul conturilor serviciului de email pentru companii. Directorul diviziei cloud a Google, Diane Greene, a declarat pentru Financial Times ca, chiar daca aceasta practica nu se aplica conturilor de Gmail ale companiilor, inca a fost dificil pentru Google sa gaseasca si sa pastreze companii cliente pentru afacerea sa de servicii cloud.
Clientii potentiali sunt deseori confuzi in legatura cu practicile de business ale Google si sunt asadar ingrijorate pentru a avea incredere in compania gigant in legatura cu datele lor importante.
„Continutul Gmail de consum nu va fi folosit sau scanat pentru nicio personalizare de reclame dupa aceasta schimbare. Aceasta decizie aduce reclamele Gmail in linie cu modul in care personalizam reclamele pentru alte produse Google”, a scris Greene in postare.
In mod evident, asta nu inseamna ca nu vei mai vedea de azi inainte reclame in acest serviciu de email. Acestea vor fi in schimb targetate pe baza activitatii Chrome, istoricului de cautari si navigarii pe YouTube pentru cei care sunt autentificati in contul lor de Gmail.