Conform unei noi stiri, compania chineza de smartphone-uri Huawei pierde cota de piata in tara sa de bastina, China. Exista diversi factori, dar Counterpoint Research l-a invocat pe cel mai important. In acest moment, compania chineza de smartphone-uri concureaza in China „doar” cu Apple si Xiaomi.
Interdictiile comerciale din SUA asupra Huawei au un efect tangibil asupra vanzarilor companiei de smartphone-uri din China in tara sa de bastina. Counterpoint Research estimeaza acum ca cota companiei chineze a scazut la 16% in ianuarie 2021.
Pentru context, Huawei avea o cota de piata de 41% in primul trimestrul al anului 2020. Chiar daca masuratorile nu sunt complet comparabile (iar Counterpoint nu ofera cifre exacte), exista in mod clar o scadere a cotei de piata.
Decizia companiei din China de a vinde brandul Honor este unul dintre factori, dar Counterpoint a indicat ca principalul factor al declinului consta in restrictiile americane.
Avand in vedere ca componente precum procesoarele si modemurile 5G au deficit de stoc, Huawei se concentreaza pe smartphone-uri premium, cu volum redus, cum ar fi Mate 40 Pro, pentru a valorifica la maxim stocul sau limitat.
Declinul dramatic al companiei din China a afectat deja dinamica pietei chineze. Oppo a devenit brandul de smartphone-uri de top din acea tara in ianuarie, cu o cota de 21%, in timp ce Vivo are o cota de piata de 20%.
Huawei are aceeasi cota de piata ca Apple si Xiaomi, 16% fiecare. Prognozele sunt sumbre. Analistii cred ca declinul companiei din China se va extinde pentru tot restul anului 2021.
Iar rivalii avanseaza. Oppo va lansa smartphone-urile de varf Find X3 pe 11 martie si a generat vanzari cu smartphone-uri mai accesibile din gama Reno 5 si cea A. Desi Honor ar putea duce mai departe spiritul muncii Huawei, compania Huawei din China nu va avea randament in lunile urmatoare.