In prezent, oamenii au un apetit pentru stiri legate de coronavirusul Wuhan. Toata lumea incearca, evident, sa inteleaga ce se intampla, ce fel de evolutii exista si ce au de spus oamenii despre asta.
Dupa cum e si firesc, exista si o multime de dezinformari care pot duce la consecinte dezastruoase. Pentru a contracara orice dezinformare, platforma YouTube de clipuri video afiseaza acum panouri informative de fiecare data cand utilizatorii din Statele Unite cauta informatii despre coronavirusul Wuhan pe aceasta platforma.
Aceste panouri informative au debutat in India si Brazilia anul trecut, dar acum compania YouTube le extinde in Statele Unite. Potrivit companiei YouTube din Statele Unite: „Folosim acum aceste panouri informative pentru a tine piept unei provocari suplimentare: dezinformarea care apare ca parte a raspandirii stirilor, afirmatiile nefondate si incertitudinea fiind destul de comune. De exemplu, o stire falsa conform careia coronavirusul este o arma biologica. Panourile noastre informative de pe YouTube ofera informatii relevante noi prin evidentierea articolelor relevante si verificate de catre terti, in partea de sus a rezultatelor de cautare, astfel incat utilizatorii sa-si poata forma propriile decizii informate despre informatiile din stiri”.
YouTube nu e singura companie care incearca sa contracareze dezinformarea despre coronavirusul Wuhan. Platforme precum reteaua sociala Facebook isi aduc de asemenea aportul la contracararea stirilor false despre coronavirusul Wuhan.
Iar WhatsApp incearca sa contracareze raspandirea dezinformarii prin limitarea mesajelor transmise. Conform companiei WhatsApp din Statele Unite, raspandirea dezinformarii despre coronavirusul Wuhan de pe aplicatia sa s-a redus cu 70% de cand a fost implementata limitarea. Ce parere ai despre masura aplicata de YouTube?