Meta (compania din Statele Unite care deține Facebook) se pregătește să lanseze primii săi ochelari smart comerciali de realitate augmentată (AR). Modelul de bază va costa circa 800 de dolari, în prezent are numele de cod „Hypernova” și e așteptat să debuteze în luna septembrie a acestui an.
Acest preț e cu 20% mai mic decât prețul estimat anterior. Această reducere indică faptul că Meta intenționează să accepte un profit mai redus pentru a crește cererea pentru Hypernova din partea consumatorilor. Dar cu personalizările opționale, cum ar fi lentilele pentru dioprii sau schimbările de design, prețul ar putea crește.
Hypernova e un model minimalist de ochelari smart. Acesta va servi ca precursor al Phoenix, o cască AR mai avansată a companiei Meta. Se preconizează că acea cască Phoenix se va lansa în 2027.
Ochelarii smart Hypernova ai Meta au pe o mică zonă a lentilei din dreapta un ecran monocular. Acel ecran oferă notificări cheie și indicii din aplicația AI a Meta, fără a obstrucționa câmpul vizual principal al purtătorului. Pentru a oferi o experiență și mai lipsită de obstrucționare, ecranul e vizibil doar atunci când utilizatorii privesc în jos.
Hypernova va rula o versiune Android specializată. Se va vinde cu câteva aplicații preinstalate, dar nu va suporta aplicații Android normale. Și nici acces la un magazin de aplicații nu va avea, acești ochelari smart fiind proiectați să ofere o funcționalitate rudimentară. Deci nu vor avea complexitatea sistemelor AR complete.
O brățară „neurală” e accesoriul distinctiv al ochelarilor smart Hypernova ai Meta. Acel accesoriu folosește electromiografia (EMG) pentru a detecta gesturi și mișcări ale mâinii în scopuri de control.

