In iulie 2007, Arhiva Coreeana de Film a colectat rolele de film negativ de la ruda unui anume Oh Gi-yoon care a condus cinematograful Danseongsa dupa eliberarea Coreii.
Arhiva Coreeana de Film a efectuat lucrari de restaurare pe acele role. Din pacate, restaurarea a esuat in cazul uneia dintre cele 8 role colectate de Arhiva Coreeana de Film, din cauza degradarii severe.
Restul de 7 role au fost restaurate cu succes si sunt cele mai vechi role originale de film coreean existente. Filmul respectiv arata varful tehnologiei si capacitatea de productie a cinematografiei coreene in perioada filmului fara sonor. Recenziile au inclus comentarii favorabile.
E un film cu final fericit care combina drama cu elementele de actiune, un gen preferat in mod traditional de spectatorii coreeni. Filmul se numeste „Crossroads of Youth”, a fost lansat in 1934 si e cel mai vechi film coreean prezervat. Cel mai vechi film coreean din istorie e din 1919, dar cel din 1934 e cel mai vechi film coreean care a rezistat trecerii timpului.
Povestea acestui film, produs in perioada coloniala japoneza, e rezumata astfel: Yeong-bok, un individ onest, este adoptat ca ginere in familia lui Bong-seon. Dupa ce individul a lucrat timp de 7 ani la acea familie, s-a stabilit ca acesta „sa-si puna pirostriile” impreuna cu Bong-seon.
Dar o pierde pe Bong-seon din cauza lui Joo Myeong-gu, asa ca decide sa-si paraseasca locul natal. Individul Yeong-bok se angajeaza ca transportator de bagaje la statia din Seul si intalneste o femeie pe nume Gye-soon care lucra prin apropiere.
O ruda apropiata de-a individului, ruda care se numeste Yeong-ok, vine la Seul dupa moartea mamei sale si incepe sa lucreze acolo drept chelnerita. Intr-o zi, Joo Myeong-gu (cel care i-a furat acelui individ consoarta) vine sa-l intalneasca pe unul pe nume Jang Gae-cheol.
Yeong-ok (ruda lui Yeong-bok) se incurca cu un grup condus de Jang Gae-cheol. Ea se asociaza cu ei, dar in final ea e rapita de Jang Gae-cheol. In timp ce incearca sa imprumute niste bani, Gye-soon se confrunta cu riscul de a se incurca si ea cu grupul lui Jang Gae-cheol, dar pana la urma reuseste sa se debaraseze de Gae-cheol.
Dupa ce a observat asta, individul Yeong-bok merge la locuinta lui Gae-cheol, acolo unde isi intalneste propria ruda (Yeong-ok) si descopera ca aceasta nu a fost tratata corespunzator de Gae-cheol.
„Crossroads of Youth” e un film cu o reprezentare surprinzator de autentica a Seulului colonizat, lipsit de brizbrizuri si care surprinde cum era viata in anii ’30 in provinciile pitoresti din Coreea.
Abia daca exista o intriga, ceea ce nu justifica grandomania titlului, dar macar nu e la fel de propagandistic ca alte filme din epoca sa, in ciuda faptului ca a fost produs sub control japonez.
Acest film e interesant din perspectiva istorica, fiind cel mai vechi film coreean inca existent. Dar, pentru ca n-are sonor iar scenariul complet a fost pierdut, nu e clar in intregime despre ce e vorba in filmul din 1934.