Toate cele 200 de centre de instructaj „Walmart Academy” pentru angajati ale Walmart (cea mai mare companie din domeniul comerțului cu amănuntul la nivel mondial) planuiesc sa implementeze realitatea virtuala pana la sfarsitul anului 2017, dupa un program pilot de inceput.
Planul de invatare este produs de Strivr, o companie care a fost cunoscuta anterior pentru faptul ca i-a ajutat pe jucatorii NFL sa se antreneze prin realitate virtuala.
Tehnologia de realitate virtuala este grozava pentru redarea jocurilor, urmarirea de filme si explorarea locurilor care altfel ar fi greu de explorat. Acum se pare ca realitatea virtuala poate fi de asemenea folosita ca unealta de instructaj pentru angajati, sau cel putin asta este ceea ce incearca cei de la Walmart prin folosirea realitatii virtuale.
Cand vine vorba despre instructajul angajatilor Walmart, exista foarte multa informatie teoretica pe care o companie o poate transmite angajatilor, iar restul se reduce la experienta practica.
Prin folosirea realitatii virtuale pentru a-i instrui pe angajatii lor, ceea ce face Walmart este sa simuleze anumite situatii, iar apoi sa le ceara angajatilor sa faca alegeri pe baza acestora.
Planul de invatare in realitate virtuala este produs de Strivr si va fi implementat in cele 200 de centre de instructaj „Walmart Academy” ale Walmart din Statele Unite si se doreste implementarea lor completa pana la sfarsitul acestui an.
Exista de asemenea sperante ca, daca va avea succes, ar putea fi extins la magazine si nu doar la scolile de pregatire. Cateva exemple de situatii pe care angajatii vor trebui sa le infrunte includ harmalaia de Black Friday.
Potrivit directorului executiv al Strivr, Derek Belch, „Noi folosim vederea computerizata pentru a cartografia locul actiunii, asa ca stim la propriu unde se uita cineva. Daca acestia nu se uita (la locul corect) si apasa pe butonul care indica faptul ca a vazut stimulul pe care il avem in vedere, stim”.