Instagram este una dintre cele mai cunoscute platforme foto din lume si apartine de compania Facebook din Statele Unite. Facebook a dezvaluit veniturile uimitoare din publicitate ale platformei foto si putem zice ca acestea sunt uimitoare.
Nu exista nicio indoiala ca platforma foto este importanta pentru bilantul financiar al companiei Facebook din Statele Unite, dar cat de importanta?
S-ar putea ca acest serviciu sa fie mai important decat crezi. Sursele Bloomberg spun ca Instagram a generat din publicitate venituri uimitoare de 20 de miliarde de dolari in 2019, eclipsand veniturile de 15,1 miliarde de dolari ale YouTube.
Da, cea mai cunoscuta platforma video de pe planeta nu a fost la fel de aducatoare de venituri ca o retea sociala foto. Instagram a jucat, in mod nesurprinzator, un rol important in finantele Facebook, totalizand peste un sfert din castigurile din publicitate ale Facebook din 2019.
Pe de alta parte, YouTube ofera creatorilor o mare parte din veniturile sale din publicitate, iar accentul sau doar pe clipuri video ar putea insemna costuri mai ridicate pentru streamingul video.
Facebook a refuzat sa comenteze datele. Pana acum, compania nu a dezvaluit veniturile Instagram din publicitate, iar ultima data a dezvaluit ca platforma foto avea peste 1 miliard de utilizatori, in 2018.
Nu este deloc surprinzator faptul ca Instagram a generat acele castiguri. Publicitatea este peste tot in aplicatie in ziua de azi. De asemenea, platforma foto doreste sa faciliteze promovarea de produse.
Acest lucru este inca un punct de reper – daca este adevarat – si arata ca Instagram este mai mult decat un proiect secundar. Nu ca Facebook ar dori sa se laude. Daca autoritatile observa ca Instagram genereaza venituri atat de uimitoare din publicitate, ar putea cere desprinderea acelei platforme de Facebook.