Cand vine vorba despre raportarea abuzului sau hartuirii la locul de munca, una dintre cele mai frecvente mondalitati este abordarea resurselor umane. Cu toate acestea, dupa cum am vazut in ultima vreme si in mai multe stiri, uneori resursele umane s-ar putea sa nu fie cele mai eficiente si, uneori, problemele si abuzurile pot fi ascunse sub pres si ignorate.
Acesta este motivul pentru care Dr. Julia Shaw, Dylan Marriott si Dr. Daniel Nicolae au lucrat la un chatbot cu inteligenta artificiala care se numeste „Spot”. Ideea din spatele chatbot-ului Spot cu inteligenta artificiala este de a le oferi angajatilor un tert neutru la care sa poata depune reclamatii pentru abuzuri.
De asemenea, din moment ce Spot este un chatbot cu inteligenta artificiala, angajatii de la locul de munca nu trebuie sa se grabeasca in timpul depunerii reclamatiei pentru abuz, asta pentru a oferi informatii cu o mare precizie.
In plus, chatbot-ul cu inteligenta artificiala ii incurajeaza pe angajati sa vorbeasca, avand in vedere ca nu vor vorbi cu o persoana reala care ar putea fi partinitoare sau ii poate judeca. Potrivit Dr. Shaw, „Daca raportati hartuirea si abuzul si vorbiti cu o fiinta umana, s-ar putea sa fie implicata partinirea, ar putea sa puna anumite intrebari indiscrete si s-ar putea sa nu aveti incredere ca nu va impartasi acele informatii altcuiva”.
Cu chatbot-ul Spot cu inteligenta artificiala, angajatii de la locul de munca vor primi o multime de intrebari, iar rezultatele vor fi compilate, marcate dupa timp si criptate intr-un raport PDF pe care utilizatorii il pot descarca, trimite la ei, sau la angajatorul lor.
In prezent, Spot este gratuit de utilizat, dar exista planuri de a incepe in cele din urma sa-i taxele pe angajatori pentru accesul la rapoarte. De asemenea, chatbot-ul cu inteligenta artificiala pentru angajati pare sa fi atras atentia cofondatorului Evernote, Phil Libin, care va sprijini lansarea si eforturile depuse. Pentru mai multe informatii, puteti intra pe site-ul web al chatbot-ului.