S-a dezvaluit ce procent din veniturile pe care Google le genereaza prin browserul Safari e platit de Google companiei Apple. Conform unui profesor de economie din SUA, acel procent e de 36%.
Motorul de cautare plateste companiei Apple 36% din intregul venit din publicitate pe care il genereaza de fiecare data cand cineva face o cautare pe motorul de cautare utilizand browserul Safari al companiei Apple din Cupertino.
Numarul, care pana acum a ramas confidential, a fost dezvaluit de Kevin Murphy, un profesor de economie de la Universitatea din Chicago in timpul marturiei sale in numele companiei Alphabet in cadrul procesului acestei companii cu Ministerul Justitiei din SUA, relateaza Bloomberg.
Acest numar a lamurit relatia dintre cele doua mari companii tehnologice, relatie care a fost subiectul unor procese in ultimii ani. Ministerul Justitiei din SUA a acuzat compania Google ca isi foloseste vastele resurse pentru a-si mentine dominanta pe piata, platind companii precum Apple, Apple avand miliarde de utilizatori de iPhone-uri, iPad-uri si Mac-uri in lume, pentru ca Google sa fie motorul de cautare implicit pe browserul Safari al companiei Apple din Statele Unite.
In 2021, Google ar fi platit companiei Apple 18 miliarde de dolari pentru a fi motorul de cautare implicit pe browserul Safari, conform unei stiri NYT. Saptamana trecuta, cele doua companii au obiectat fata de publicarea detaliilor acordului lor, a subliniat Bloomberg.
Compania cu motorul de cautare a declarat ca publicarea acestor detalii ar submina in mod nerezonabil pozitia sa competitiva in relatie cu competitorii. Nu e clar ce venituri din publicitate genereaza Google prin browserul Safari, dar putem presupune ca 36% din acea suma ar insemna probabil zeci de miliarde de dolari. In 2022, Google a generat 279,9 miliarde de dolari, mare parte din publicitate.