Orasul Seattle nu este strain de proiectele ambitioase de transport. Acesta are deja unele dintre cele mai mari poduri plutitoare din lume. Spre deosebire de un pod normal, unul plutitor foloseste deseori pontoane pentru a sustine puntea. La inceputul acestui an, Seattle a terminat si podul rezistent la cutremure.
Seattle are un proiect de transport ambitios, ceea ce nu este surprinzator, deoarece nu este ceva de care Seattle s-a ferit in trecut. Orasul gazduieste deja patru dintre cele mai lungi poduri plutitoare din lume.
Seattle lucreaza acum la primul sau tren de pasageri plutitor din lume. Constructia la acest proiect a inceput deja, astfel incat nu este ca si cum ideea inca nu a progresat de la plansa de desen.
Agentia locala Sound Transit construieste primul tren de pasageri plutitor din lume. Este un proiect de cale ferata usoara, deci este un tren de pasageri care va servi traficul local.
Scopul este de a finaliza proiectul la acest pod plutitor deasupra lacului Washington pana in 2023. Acest proiect este parte dintr-un plan de 3,7 miliarde de dolari pentru a dezvolta o cale ferata usoara pentru trenuri de pasageri care conecteaza Seattle de Bellevue, Washington.
Podul va sustine doua perechi de trenuri de pasageri de 300 de tone care vor calatori cu o viteza de pana la 88 de kilometri pe ora. Acesta va fi un proiect foarte dificil. Sound Transit se asteapta ca 50.000 de persoane vor folosi trenul de pasageri in fiecare zi.
Daca se intampla sa aiba loc un incident nefericit, cum ar fi ca trenul din Seattle sa sara de pe sinele de pe pod, toata incarcatura s-ar scufunda 60 de metri pana la fundul lacului.
Asa ca nu se tolereaza nicio eroare. 24 de pontoane gigantice vor fi conectate pentru a forma plutitorul. Acestea vor fi ancorate cu cabluri de otel pentru a proteja podul plutitor impotriva balansarii daca exista valuri puternice si vant.