Compania YouTube din Statele Unite lanseaza si aceasta un rival pentru TikTok, dar mai intai pentru utilizatorii dintr-o anumita tara. Noul serviciu rival pentru TikTok se numeste YouTube Shorts. S-a dezvaluit si cum va fi noul serviciu.
Asa cum Instagram a lansat Reels, asa si compania YT lanseaza un nou creator de clipuri video. Acesta se numeste YouTube Shorts, iar compania din Statele Unite spera ca va prelua din cota de piata a TikTok, rivalul sau.
Stirile despre acest serviciu al companiei americane YT au aparut in urma cu cateva luni, dar acum compania lanseaza un beta timpuriu in India. Similar cu rivalul TikTok, clipurile video YouTube Shorts vor fi scurte si li se va putea adauga muzica.
Muzica pentru Shorts e disponibila printr-o „functie de selectare a muzicii in produs”, a declarat un purtator de cuvant al YT pentru publicatia The Verge. Selectorul „are in prezent 100.000 de piese si lucram cu artisti muzicali, case de discuri si editori pentru a pune la dispozitie continutul lor, pentru a continua extinderea catalogului nostru”.
Aceste clipuri video vor aparea pe pagina principala pe un rand dedicat Shorts, a anuntat compania acum ceva timp. YouTube va incerca sa ademeneasca cat mai multi oameni pentru a folosi functia Shorts rivala pentru TikTok.
Un factor pe care YT incearca sa-l evidentieze pentru creatori e oportunitatea pe care YT o ofera. Acest site web are peste 2 miliarde de utilizatori lunar, mentionand ca „dorim sa permitem urmatoarei generatii de creatori mobili sa-si dezvolte o comunitate pe YouTube cu Shorts”.
„De fapt, am implementat Povesti pe YouTube si am observat ca creatorii nostri se implica cu adevarat”, a declarat CEO-ul companiei YT din Statele Unite, Susan Wojcicki, pentru NBC News.