Compania Apple din Statele Unite ar putea genera anual venituri de 11 miliarde de dolari pana in anul 2025 pe un anumit segment al businessului sau, dar acel segment nu are legatura cu iPhone-urile sau cu alte dispozitive pe care le creeaza si vinde.
Lansarea serviciului de streaming Apple TV+, insotita de incursiunea companiei din Statele Unite in serviciile digitale, ar putea permite companiei sa-si creasca veniturile din publicitate de cel putin 5 ori, putand ajunge la 11 miliarde de dolari anual in urmatorii sase ani, au spus analistii de la JP Morgan.
Crescandu-si obiectivul de pret al actiunilor pentru compania Apple, analistul Samik Chatterjee a sustinut ca compania ar putea folosi milioane de utilizatori care cauza zilnic in App Store si in browserul Safari pentru a genera cresterea spectaculoasa a veniturilor avuta de Facebook si Google in ultimii ani din publicitate.
El a spus ca compania din Cupertino are potentialul de a-si creste veniturile cu o treime in fiecare an, de la 2 miliarde de dolari din prezent la 11 miliarde de dolari pana in 2025.
Apple nu ofera in acest moment date detaliate despre veniturile din publicitate. Trecand prin doi ani dificili pentru vanzarile de iPhone-uri, compania din Cupertino a subliniat importanta cresterii in segmentul serviciilor sale, segment care include deja Apple Care si Apple Music si care a generat venituri 12,51 de miliarde de dolari in trimestrul trecut.
Impreuna cu lansarea sa asteptata a iPhone-ului cu camera tripla in acest an, s-a lansat si un serviciu de streaming in septembrie. Compania din Cupetino a avut ca scop diversificarea surselor de venit pentru a compensa piata de smartphone-uri in stagnare.
„In timp ce investitorii incearca sa identifice urmatorul stadiu pentru servicii, credem ca ceea ce este subapreciat in acest moment este oportunitatea de publicitate pe care o are Apple”, a spus Chatterjee. Analistul si-a mentinut prognosticul optimist pentru companie.