Platforme de social media precum Facebook, Twitter si Instagram se bazeaza pe algoritmi pentru a se asigura ca utilizatorii interactioneaza des cu continutul, ceea ce e dezaprobat acum de legiuitorii americani.
Interactiunea pe acele platforme de social media e asigurata de obicei prin algoritmi care ofera continut de care utilizatorii ar putea fi mai interesati, cum ar fi de la paginile cu care interactioneaza des.
Ideea e ca acest lucru poate creste durata de timp pe care utilizatorii o petrec folosind aceste platforme. Asta spre deosebire de vremurile in care continutul era afisat in ordine cronologica, adica in ordinea in care era postat pe platformele de social media.
Desigur, noii algoritmi contribuie la cresterea interactiunilor din partea utilizatorilor asupra continutului de pe social media, dar legiuitorii americani nu sunt deosebit de incantati de asta.
Conform unei stiri de Axios, legiuitorii americani au propus un proiect de lege care ar forta companii precum Meta sa ofere si o versiune diferita a serviciilor lor, versiune care nu e influentata de algoritmi, sau macar sa le ofere utilizatorilor optiunea de a dezactiva algoritmii.
Conform reprezentantului David Cicilline: „Facebook si alte platforme dominante folosesc algoritmi opaci care influenteaza utilizatorii si care prioritizeaza cresterea si profitul in detrimentul oricarui lucru. Din cauza monopolului si dominantei acestor platforme, utilizatorii dispun de putine alternative la acest model de afaceri care exploateaza, indiferent ca e vorba despre feedul social media, despre reclame sau despre rezultatele cautarii”.
Daca acest lucru ti se pare familiar, asta se datoreaza faptului ca, in urma cu cateva luni, guvernul din China a anuntat de asemenea ca va dezvolta reguli pentru algoritmii pe care platformele de social media si companiile tehnologice le folosesc pentru a ademeni utilizatorii.