Browserul Chrome al companiei Google din Statele Unite va incepe in curand sa eticheteze in mod negativ anumite site-uri web, posibil pentru a-i stimula pe dezvoltatorii web sa le construiasca mai corespunzator. Acea etichetare realizata de browserul Google Chrome va permite identificarea de catre utilizatori a website-urilor care se incarca mai greu.
Exista o multime de lucruri care trebuie sa fie luate in considerare atunci cand construiesti un site web. Nu e vorba neaparat numai despre cel mai bun design sau cel mai bun continut.
Si alti factori trebuie sa fie luati in considerare, cum ar fi timpul de incarcare. Daca ai un design uimitor si continut fantastic, dar site-ul are nevoie de prea mult timp pentru a se incarca, internautii ar putea renunta si sa acceseze alt site.
Poate ca in incercarea de a-i incuraja pe webmasteri si pe dezvoltatori sa inceapa sa ia in considerare timpul de incarcare, Google a anuntat ca va incepe in curand sa identifice si sa eticheteze site-urile care au timpi de incarcare ridicati.
Site-urile care au nevoie de un timp ridicat pentru a se incarca vor afisa in browserul Google Chrome o notificare care informeaza utilizatorii ca acea pagina e cunoscuta pentru faptul ca se incarca greu.
Conform Google: „Etichetarea realizata de browserul Google Chrome este destinata sa identifice website-urile care se incarca mai greu in general, analizand latentele de incarcare din trecut. Mai departe, putem extinde acest lucru pentru a include identificarea cu privire la probabilitatea ca o pagina sa se incarce lent pentru un utilizator in functie de dispozitivul lui si de conditiile de retea”.
In mod evident, acest lucru se va aplica numai pentru site-urile web accesate cu browserul Google Chrome. Deci daca folosesti un browser diferit, atunci aceasta functie care avertizeaza asupra timpului de incarcare nu se va aplica.