Utilizatorii folosesc din ce in ce mai mult programe pentru blocarea reclamelor, iar noile unelte de blocare a reclamelor, inclusiv un nou browser pentru blocarea reclamelor si un plan al operatorilor de telefonie mobila din strainatate de a bloca reclamele chiar de la sursa, inainte ca acestea sa ajunga macar la smartphone-ul clientului, au fost anuntate in ultimele luni.
Tuturor ne place Google, iar asta pentru ca majoritatea produselor si serviciilor oferite de companie sunt gratuite. Avem sistemul de operare Android al Google in mod gratuit, email gratuit, acces gratuit la softuri de productivitate, spatiu de stocare in cloud gratuit (pana la un anumit punct), cautare gratuita si nu numai.
Cu toate acestea, Google trebuie sa castige bani de undeva, iar cei mai multi ii castiga din reclame. Asta e ceva ce multa lume stie. Dar avand in vedere ca au aparut softuri de blocare a reclamelor, cum ar fi AdBlock, este oare compania Google ingrijorata? Ai putea crede ca Google este impotriva acestor programe.
In mod surprinzator, directorul Google, Larry Page, parea ca nu are nicio problema cu astfel de programe AdBlock, in timpul adunarii anuale a actionarilor. Directorul crede ca in acest fel industria le spune ca poate reclamele trebuie livrate folosind o modalitate mai captivanta si mai buna.
„O parte din industrie trebuie sa produca reclame mai bune si care sunt mai putin enervante, care se incarca mai rapid si tot tacamul. Si cred ca trebuie sa facem o treaba mai buna ca industrie”.
Google este una dintre companiile, printre care se numara si Microsoft, care platesc serviciilor ca AdBlock o suma de bani. In acest fel, aceste companii se asigura ca reclamele lor sunt adaugate in lista alba a reclamelor, ceea ce va face ca reclamele acestor companii sa apara chiar daca un utilizator are activat programul AdBlock.
Atata timp cat Google si Microsoft platesc acea suma, nu ar trebui sa se ingrijoreze ca AdBlock le-ar putea bloca reclamele. Anterior, au existat ceva dezbateri privind folosirea programelor AdBlock care blocheaza reclamele. Nu se stia sigur daca asa ceva poate fi considerat legal, dar Curtile de Justitie din Germania au ajuns la concluzia ca este.