Din cauze unei decizii, utilizatorii Facebook din Australia s-ar putea sa nu mai vada stiri de la publicatiile lor preferate pe reteaua sociala. Chiar compania FB din Statele Unite a declarat ca se va intampla acest lucru daca aceasta decizie va intra in vigoare in acea tara.
Iata o intrebare: ai plati o platforma precum Facebook pentru a-ti promova postarile sau ar trebui Facebook sa te plateasca pe tine pentru a-ti publica postarile?
Raspunsul poate depinde de cat de influent esti. In Australia, Comisia pentru Concurenta si Consumatori (ACCC) a elaborat o propunere care permite editorilor sa negocieze cu Google si FB pentru a fi platiti pentru a-si include stirile si articolele in platformele acestor companii.
Practic, se crede ca companiile Google si Facebook din Statele Unite beneficiaza de pe urma acestor publicatii de stiri si ca, drept urmare, aceste publicatii ar trebui sa fie platite pentru continutul lor.
Din pacate, se pare ca aceasta decizie ar fi nefasta pentru utilizatorii din Australia care se bazeaza pe acea retea sociala pentru stirile lor. Acest lucru se datoreaza faptului ca FB a precizat ca, daca aceasta propunere va fi adoptata si va deveni lege in vigoare, utilizatorii retelei sociale din acea tara nu vor mai putea primi stiri pe aceasta retea sociala.
Potrivit directorului general al Facebook Australia, Will Easton: „In primele cinci luni ale anului 2020 am trimis gratuit 2,3 miliarde de clickuri din News Feed-ul retelei sociale Facebook catre site-urile de stiri din Australia, ceea ce insumeaza un trafic in valoare de aproximativ 200 de milioane de dolari catre editorii din Australia”.
Ce parere ai despre asta? Crezi ca decizia din Australia legata de stiri e incorecta si ca ar putea afecta modul in care e folosita reteaua sociala Facebook?