Soferii companiei de ride-hailing Uber Technologies sunt colaboratori, nu angajati, conform consilierului general al unei agentii americane a muncii. Aceasta concluzie va cantari semnificativ intr-un caz in asteptare impotriva companiei si i-ar putea impiedica pe soferi sa formeze un sindicat, nefiind considerati angajati.
A fost o dezbatere lunga printre soferii Uber si in companie, pe fondul discutiilor despre formarea unui sindicat pentru beneficii sporite pentru conducatorii auto care sustin ca sunt angajatii companiei.
Uber sustine ca conducatorii auto sunt colaboratori, nu angajati, iar o agentie americana a muncii pare sa fie de acord. Consilierul general al Consiliului National pentru Relatii de Munca a concluzionat ca conducatorii auto Uber sunt colaboratori, nu angajati.
Mesajul consultativ al agentiei ar putea avea greutate intr-un caz in asteptare impotriva companiei si ar putea impiedica soferii sa se formeze un sindicat, fiind considerati colaboratori.
Mesajul de la consilierul general al Consiliului National pentru Relatii de Munca, Peter Robb, a fost dezvaluit luna trecuta. Conform mesajului, soferii isi pot stabili propriile ore de munca, isi detin masinile si sunt liberi sa lucreze pentru rivalii companiei Uber.
Astfel, acestia nu pot fi considerati angajati, ci colaboratori, conform legii federale a muncii. Un director regional al consiliului trebuie sa se pronunte asupra cazului. Mesajele consultative din biroul general al consilierului general sunt admise in mod obisnuit in hotarari.
Mesajul nu va afecta in mod direct mai multe procese care sustin ca soferii Uber ar trebui sa fie tratati ca angajati ai companiei in baza legii federale de salarizare.
Compania Uber din Statele Unite a spus intr-o declaratie ca se concentreaza pe imbunatatirea calitatii si securitatii muncii independente, pastrand in acelasi timp flexilitatea pe care soferii si curierii o pretuiesc.