Uber si Lyft n-au avut sorti de izbanda joi, intrucat o instanta din San Francisco a hotarat ceva impotriva acestor companii. Anterior, s-a dezvaluit ca exista „o probabilitate coplesitoare” ca cele doua companii isi clasifica gresit soferii in calitate de contractanti in loc de angajati in conformitate cu legea AB5 a statului California.
Cu toate acestea, pentru moment, acest lucru nu prea se va schimba pentru soferii acestor companii. Dupa cum mentioneaza NBC News, implementarea hotararii va fi suspendata timp de cel putin 60 de zile, iar companiile Uber si Lyft pot contesta decizia la Curtea Suprema din California.
Acest lucru inseamna ca decizia finala va fi dezvaluita dupa votul pentru alegerile prezidentiale din SUA. Daca contestatia va reusi, companii precum Lyft si Uber vor fi scutite de la AB5, iar conducatorii lor auto nu vor fi tratati ca pe niste angajati.
Intr-o declaratie, procurorul orasului San Francisco, Dennis Herrera, a precizat: „Aceasta decizie arata faptul ca Uber si Lyft incalca legea de ani de zile. Singurul lucru ‘radical’ si ‘fara precedent’ e amploarea acestei conduite a acestor companii. Aceasta este o victorie pentru oamenii din California si pentru fiecare sofer caruia i s-au refuzat salarii corecte, zile de boala platite si alte beneficii de catre aceste companii… Legea e clara: soferii pot continua sa aiba toata flexibilitatea de care se bucura in prezent obtinand in acelasi timp drepturi de angajati. Singurul lucru care impiedica acest lucru este lacomia companiilor Lyft si Uber”.
Aceste companii sustin ca, daca s-ar conforma legii AB5 iar conducatorii auto ar deveni angajati, acest lucru i-ar determina pe multi dintre soferii lor sa nu mai lucreze. CEO-ul Uber, Dara Khosrowshahi, a scris saptamana aceasta pe site-ul companiei ca: „Conform cercetarilor noastre, daca compania ar angaja soferi, am avea doar 260.000 de angajati cu norma intreaga si, prin urmare, 926.000 de soferi nu ar mai putea lucra la Uber in viitor”.