ANA, o companie aeriana majora din Japonia, se implica in tehnologiile de teleprezenta, cum ar fi roboti avatar, dar si in tehnologii avansate care pot transmite mult mai multe date decat doar informatie vizuala si audio. Niste actiuni care neaga nevoia zborului. Compania aeriana a aparut la evenimentul CEATEC 2019 din Tokio, Japonia.
Robotii de teleprezenta nu sunt nimic nou. Designul cu roti in partea de jos si cu un ecran in partea de sus e comun de ceva vreme. Dar modul in care compania aeriana ANA din Japonia intentioneaza sa foloseasca acest design este destul de nou.
Modelele anterioare de business constau in permiterea unor persoane sau unor companii sa cumpere si sa opereze astfel de roboti de teleprezenta. ANA doreste sa isi desfasoare si sa isi opereze propria flota si ca oamenii sa plateasca pentru acest serviciu atunci cand cand il folosesc (un fel de inchiriere).
Compania aeriana ANA din Japonia crede ca ar atrage clientii care nu vor sa cumpere acesti roboti. Detaliile sunt putine in prezent si exista multe obstacole logistice si de business de depasit.
Demonstratia mai interesanta din punct de vedere tehnic de la standul ANA de la CEATEC 2019 este Tactile Telerobot, un robot de teleprezenta care poate transmite senzatia de atingere si sa reproduca mobilitatea bratelor unui controler uman cu o precizie ridicata.
Robotul de teleprezenta din Japonia al companiei aeriene ANA din Japonia este construit folosind unele dintre cele mai avansate tehnologii de la trei companii: Haptex, Shadow si Syntouch. In timpul demonstratiei, operatorul a ridicat, mutat si plasat obiecte fragile si mici, cum ar cesti din plastic, cu o precizie uluitoare.
O asemenea precizie ar permite, la un moment dat, lucratorilor sa lucreze departe de mediul toxic sau iradiat, robotii putand rezista in aceste conditii.
Poate ca acelasi echipament ar putea fi folosit pentru invatarea automata prin colectarea de date de la un operator uman care indeplineste sarcini care ar putea fi predate ulterior unui robot de teleprezenta.
Poate parea ciudat ca o companie aeriana investeste in roboti de teleprezenta care neaga nevoia zborului. Cu toate acestea, compania aeriana ANA din Japonia recunoaste ca exista situatii in care oamenii nu pot lua un zbor. Aceasta e o parte din viziunea Society 5.0 a Japoniei.