Facebook a fost mult timp acuzata ca foloseste microfonul smartphone-urilor utilizatorilor pentru a oferi publicitate targetata, dar compania a negat intotdeauna acuzatiile.
Cu toate acestea, compania a inscris acum un brevet care detaliaza tehnologia care poate declansa microfonul unui smartphone atunci cand receptioneaza mesaje secrete ascunse in reclamele TV.
Tehnologia le va semnala smartphone-urilor sa inceapa inregistrarea cu ajutorul microfonului atunci cand semnalul este preluat. O analiza a brevetului arata ca Facebook poate incorpora semnale audio de inalta frecventa in reclamele TV pe care urechile noastre nu le pot auzi, dar microfoanele smartphone-urilor noastre pot.
Aceasta tehnologie ar ajuta smartphone-urile sa inregistreze sunetul ambiental cu microfonul si sa-l trimita catre Facebook. Acest lucru practic ofera companiei o inregistrare a raspunsului tau atunci cand o anumita reclama apare la TV. Daca nu ai niciun raspuns perceptibil pentru reclama, acest lucru va fi evident si din sunetul ambiental inregistrat.
Multi sunt in mod evident ingrijorati cu privire la implicatiile legate de confidentialitate cu acest brevet al companiei, dar Facebook declara ca nu intentioneaza niciodata sa foloseasca tehnologia pe care vrea sa o breveteze.
Vicepresedintele companiei, Allen Lo, spune publicatiei Engadget ca Facebook a inregistrat brevetul doar pentru a preveni agresiunea din partea altor companii, adaugand ca „brevetele tind sa se concentreze asupra unei tehnologii viitoare care este deseori speculativa si care ar putea fi comercializata de alte companii”. In plus, Allen Lo spune ca tehnologia – care declanseaza microfonul smartphone-ului si pe care compania Facebook vrea sa o breveteze – nu exista in niciunul dintre produsele existente ale sale si ca nu va fi niciodata.