Unele modele de avioane Airbus A350 inca trebuie sa fie repornite la fiecare 149 de ore de functionare continua, in ciuda faptului ca agentia europeana EASA a oferit acest avertisment inca de acum doi ani.
Daca unul dintre gadgeturile tale nu functioneaza asa cum ar trebui, primul tau gand probabil ar fi sa-l opresti si sa-l repornesti. Aceasta actiune poate rezolva unele bug-uri minore.
Acum imagineaza-ti ca trebuie sa savarsesti aceeasi actiune pentru un avion comercial. Se pare ca multe companii aeriene trebuie sa reporneasca avioanele Airbus A350 la fiecare 149 de ore din cauza unei erori software.
Acesta nu este un bug software nou. Primul avertisment in aceasta privinta a fost emis de Agentia de Siguranta a Aviatiei a UE (EASA) acum doi ani in urma.
Agentia a spus ca unele modele ale lui Airbus A350 trebuie sa fie repornite dupa 149 de ore. Acea agentie a reiterat in aceasta saptamana aceasta directiva obligatorie care indeamna companiile aeriene sa-si reporneasca avioanele Airbus A350 pentru a preveni „pierderea partiala sau totala a unor sisteme sau functii”.
Doar noile modele Airbus A350-941 sunt exceptate de la aceasta directiva, deoarece primesc pe linia de productie softul deja reperat. Celelalte modele A350-941 vechi trebuie sa fie repornite de companiile aeriene inainte ca avioanele sa ajunga la 149 de ore de functionare continua.
In mod normal, avioanele sunt lasate pornite in timp ce asteapta la aeroport, in asa fel incat inginerii care se ocupa de ele sa poata efectua controalele de rutina ale sistemului.
Solutia in acest caz ar fi ca companiile aeriene sa instaleze update-urile software de la Airbus pentru a scapa de bug. Daca nu, acestea vor trebui sa continue sa reporneasca avioanele Airbus A350 la fiecare 149 de ore.
Sursa imagine: Flickr.com