Utilizatorii de internet si de social media din China si-au indreptat furia si critica catre retailerul online din Statele Unite Amazon.com acum scurt timp. Acei utilizatori chinezi de internet au descoperit pe platforma online a companiei Amazon din Statele Unite ceva ce i-a nemultumit si infuriat.
Este vorba despre niste tricouri care aveau sloganuri care sustin protestatarii anti-guvernamentali din Hong Kong. Hashtag-ul „Amazon T-Shirts” a devenit miercuri al patrulea cel mai fierbinte subiect de pe reteaua sociala chineza Weibo.
Aceasta este cea mai recenta critica asupra unei companii din afara Chinei care a prezentat aspecte referitoare la statutul teritorial al Hong Kong.
Se spune ca multi utilizatori chinezi de internet au gasit tricouri de vanzare cu sloganuri precum „Free Hong Kong Democracy Now” si „Hong Kong is Not China”, printre altele.
Legiuni de utilizatori de internet au criticat platforma online Amazon.com ca e insensibila fata de poporul chinez. Un utilizator de Weibo a spus: „Amazon a parasit deja China, nu? Ar trebui sa-i dam de stire companiei cu privire la ce gandim”. Amazon, gigantul in comert electronic, si-a inchis serviciul de cumparaturi intern din China in luna iulie, dar continua sa expedieze marfuri de peste mari in tara.
Un reprezentant al Amazon nu a raspuns la solicitarea Reuters de a oferi un comentariu pe marginea criticilor utilizatorilor de internet chinezi. Protestele din Hong Kong atrag atentia mass-media in toata regiunea, deoarece activistii au ocupat spatii publice in hub-ul financiar de peste 10 saptamani, pentru a atrage atentia asupra unei erodari a libertatilor civile din Hong Kong.
Cateva persoane cunoscute din China continentala au rupt legaturile cu o serie de branduri de moda, dupa ce utilizatorii de internet au subliniat ca brandurile au lansat articole de imbracaminte care se refereau la Hong Kong si Taiwan ca fiind separate de China.
Sursa imagine: Flickr.com