Facebook a dezvaluit urmatorii pasi in platforma de realitate virtuala Oculus si o initiativa de a cobori cerintele hardware de PC necesare pentru a folosi casca virtuala Oculus Rift.
Unul dintre motivele care ar putea incetini adoptarea castilor de realitate virtuala precum Oculus Rift si HTC Vive ar fi cerintele necesare pentru un PC pentru a le suporta.
Acest lucru in esenta scoate din discutie multi utilizatori de PC ocazionali care s-ar putea sa nu aiba nevoie de un PC puternic sau care poate nu dispun de un buget suficient de mare.
Cu toate acestea, asta este ceea ce compania planuieste sa rezolve. In timpul conferintei Connect 3, s-a anuntat ca SDK-ul lui Oculus Rift va primi un update si o noua caracteristica denumita „asynchronous timewarp”.
Cu acesta se doreste simularea unei experiente la 90 de cadre pe secunde prin umplerea golurilor sau cadrelor pierdute.
Aceasta are de asemenea avantajul ca ii impiedica pe utilizatori sa se simta rau. In cele din urma, ceea ce inseamna este ca datorita acestei caracteristici, PC-urile lower-end ar trebui sa fie capabile sa ruleze Rift.
Drept rezultat, specificatiile minime necesare pentru a rula Oculus Rift au fost coborate la un procesor Intel Core i3-6100, 8GB de RAM, video HDMI, 3 porturi USB si o placa grafica NVIDIA GeForce 960 sau mai buna.
Aceste cerinte sunt mult mai rezonabile decat inainte si nu ii vor costa pe utilizatori un brat sau un picior pentru constructie.
Este adevarat ca nevoia unei placi grafice discrete inca inseamna ca o multime de PC-uri simple nu vor putea sa ruleze Oculus Rift. Dar, hei, este mult mai bine decat inainte.