Am vazut cum furnizorii de internet s-au laudat cu cat de rapid este internetul lor, pentru ca clientii sa se aboneze la serviciile lor. In cea mai mare parte, vitezele promovate de furnizori sunt teoretice, deoarece exista multi factori care afecteaza viteza, cum ar fi serverele la care te conectezi, cate persoane utilizeaza internetul, daca esti conectat prin WiFi sau Ethernet si asa mai departe.
Cu toate acestea, in Marea Britanie, Ofcom anuntat ca, incepand cu 1 martie 2019, furnizorii de internet de acolo trebuie sa ofere clientilor numere mai realiste cand vine vorba despre viteze, in special in perioadele de varf.
De asemenea, li se vor acorda 30 de zile calendaristice pentru a imbunatati viteza netului in cazul in care acesta va scadea sub un nivel minim garantat, iar daca nu reusesc, clientii din Marea Britanie au voie sa-si incheie contractele cu furnizorii de internet fara ca acestia din urma sa le aplice penalitati.
Dupa cum se pare, clientii din Marea Britanie au deja acest drept. Cu toate acestea, in acest moment furnizorii de internet din Marea Britanie nu au un timp fix pentru a rezolva problemele legate de viteza, ceea ce inseamna ca, teoretic, acestia ar putea sa-i amane pe clientii lor pe termen nelimitat, impiedicand astfel clientii din Marea Britanie sa renunte la contractele lor cu furnizorii, cu exceptia cazului in care sunt dispusi sa plateasca o penalizare pentru renuntarea la contracte.
Potrivit Lindsey Fussell, un director al Ofcom, „Clientii broadband (banda larga) trebuie sa stie la ce se aboneaza. Aceste protectii vor umple decalajul dintre vitezele de banda larga care sunt vandute oamenilor si ceea ce primesc de fapt. Pentru a le da oamenilor mai multa incredere, facilitam renuntarea (la abonamentul de internet) – fara penalitati – daca furnizorii nu reusesc sa ofere viteze mai bune”.