Un motor de cautare din China este pregatit sa castige impotriva motorului de cautare Google al Alphabet in China, a declarat CEO-ul sau pe social media, pe fondul zvonurilor ca motorul de cautare gigant din Statele Unite intentioneaza sa se intoarca pe piata pe care a parasit-o acum 8 ani. Motorul de cautare Google a fost in mare masura blocat in China din 2010.
Daca zvonurile sunt adevarate, se pare ca Google are de gand sa se reintoarca in China – acolo unde va lansa o versiune cenzurata a motorului sau de cautare pentru a multumi guvernul chinez.
Cu toate acestea, avand in vedere durata absentei companiei Google in tara, este evident ca rivalii au reusit sa umple acest gol. Unul dintre rivali este Baidu pe care multi l-au privit pana acum ca fiind Google-ul Chinei.
Baidu nu pare foarte ingrijorata de revenirea motorului de cautare Google in China, pentru ca, intr-o postare privata pe social media de catre CEO-ul companiei, Robin Li, (postare care intre timp a fost confirmata de companie) acesta a scris ca, daca motoarele de cautare Google si Baidu ar concura unul impotriva celuilalt, Baidu ar castiga.
De asemenea, CEO-ul Baidu adauga faptul ca companiile chineze au capacitatea si increderea de a concura la nivel global, ceea ce este destul de evident daca iei in considerare ca Huawei a detronat Apple si a devenit al doilea cel mai mare vanzator de smartphone-uri din lume.
Acestea fiind spuse, este de inteles de ce multe companii occidentale incearca sa-si desfasoare activitatea pe piata chineza, avand in vedere populatia si economia tarii.
Chiar si companii precum Apple s-au supus solicitarilor guvernului din China, desi exista unii in Statele Unite care nu par prea incantati de faptul ca companiile americane lucreaza cu guvernul chinez.