Cand vine vorba despre repararea produselor Apple, compania din Cupertino este destul de stricta. Practic, compania incearca sa-i determine pe clientii sai sa trimita produsele direct la Apple sau la un furnizor de servicii autorizat, insa singura problema cu asta este ca, de obicei, serviciile oficiale de reparatii tind sa coste mai mult, ceea ce ii determina pe clienti sa apeleze la servicii terte, in schimb.
Din pacate pentru cei care cumpara noile PC-uri ale Apple, cum ar fi MacBook Pro sau iMac Pro din 2018, se pare ca acestia vor trebui sa foloseasca serviciile proprii de reparatii ale Apple.
Asta potrivit unor informatii de la MacRumors si Motherboard care au descoperit ca noile PC-uri MacBook Pro si iMac Pro ale Apple au un software proprietar care trebuie sa aprobe modificarile aduse sistemelor informatice pentru ca acestea sa functioneze.
Ideea este ca, deoarece aceste PC-uri MacBook Pro si iMac Pro folosesc enclava de securitate T2, trebuie sa se asigure ca aceste schimbari/reparatii sunt legitime. Cu toate acestea, presupunem ca nu multi vad lucrurile in acest fel si cred ca Apple incearca sa-i impiedice pe utilizatori sa-si repare mai ieftin PC-urile prin terti.
Compania Apple nu a comentat inca oficial pe marginea acestui subiect cu PC-urile, dar aceasta nu e prima data cand compania este criticata din cauza practicilor sale de reparatii.
Acum cativa ani in urma, compania din Cupertino a fost data in judecata din cauza “Error 53”, un mesaj de eroare pe care utilizatorii iOS il vedeau atunci cand isi reparau iPhone-urile folosind servicii terte.
S-a indicat ca s-a procedat astfel pentru a proteja dispozitivul, avand in vedere ca reparatia ar fi compromis Touch ID, iar noul caz, cel cu PC-urile, pare a fi o situatie similara.