Compania Twitter din Statele Unite a initiat un experiment pentru utilizatorii de smartphone-uri care ii folosesc platforma de social media. Acel experiment al companiei din Statele Unite a avut rezultate pozitive.
Mai devreme in acest an, Twitter a lansat un fel de test. Pe smartphone-uri, de fiecare data cand un utilizator dorea sa redistribuie un link catre un articol, i s-a solicitat sa deschida linkul si sa citeasca articolul mai intai.
Acest lucru nu era obligatoriu, dar ideea din spatele acestui test e ca Twitter dorea ca utilizatorii sa-si formeze o idee clara cu privire la continutul articolului, inainte de a se decide daca ar trebui sa redistribuie linkul catre acea postare externa.
Conform Twitter, acest experiment a fost unul cu rezultate pozitive. Compania sustine ca, pe baza a ceea ce a descoperit in timpul experimentului, numarul de persoane care au citit articolele a crescut cu 40%.
De asemenea, numarul de persoane care au accesat postarile externe inainte de a le redistribui a crescut cu 33%, iar unele persoane au redistribuit postari externe chiar si dupa ce le-au citit, ceea ce Twitter sustine ca e in regula.
Cei care se intreaba de ce este acel experiment cu rezultate pozitive ceva important, trebuie sa retina ca unele publicatii scriu titluri clickbait (inselatoare) concepute pentru a ademeni oamenii.
Redistribuirea inainte de citire poate duce la faptul ca oamenii redistribuie un articol numai pe baza titlului, chiar daca continutul articolului ar putea fi vorba despre altceva.
Acest lucru poate duce la raspandirea dezinformarii sau a neintelegerilor. Pe baza succesului acelui experiment, compania Twitter din Statele Unite sustine ca lucreaza pentru a aduce acea functie catre mai multi utilizatori in viitor.