Autoritatile de reglementare in domeniul aviatiei din Europa au mai descoperit o problema majora la avionul Boeing 737 Max pe care compania Boeing trebuie sa o rezolve.
Avionul Boeing 737 Max a ramas tinut la sol o mare parte din acest an, dupa doua accidente mortale in care a fost implicat. Investigatiile au dezvaluit mai tarziu o problema cu sistemul MCAS al avionului, problema de care compania s-a ocupat.
Cu toate acestea, avionul a trecut printr-o analiza suplimentara inainte de a i se permite sa zboare din nou. Conform unei stiri, autoritatile de reglementare din Europa au gasit o problema cu sistemul autopilot al lui Boeing 737 Max.
Potrivit Bloomberg, Agentia Europeana de Siguranta a Aviatiei a trimis o lista de nereguli la avion de care compania trebuie sa se ocupe. Lista a fost trimisa catre compania Boeing, precum si catre Administratia Federala de Aviatie (FAA) din SUA.
Aceste nereguli trebuie sa fie rezolvate inainte ca autoritatile de reglementare sa permita avionului 737 Max sa fie folosit din nou in Europa. Lista include cateva nereguli mai vechi care au fost deja dezvaluite, cum ar fi problema software pe care FAA a evidentiat-o recent si care e legata de microprocesor.
Aceasta ingrijorare a fost descoperita luna trecuta, iar Boeing a spus ca va rezolva aceasta neregula pana in septembrie. De asemenea, autoritatile de reglementare din Europa au descoperit ca sistemul autopilot al avionului 737 Max nu reuseste sa se dezactiveze in anumite situatii de urgenta.
Acest lucru ar putea duce la o problema pentru piloti, cand acestia vor sa preia controlul de la sistemul autopilot de pe 737 Max in caz de urgenta. FAA nu a evidentiat inca aceasta problema cu sistemul autopilot, asa ca nu este clar in acest moment de cat timp va avea nevoie Boeing pentru a o rezolva si pe aceasta.