Se cunoaste ca motoarele de cautare au platit in trecut sume importante de bani browserelor web populare, doar pentru ca acele motoare de cautare sa fie implicite pe acele browsere web.
Acordul de 300 de milioane de dolari al Yahoo a determinat ca Yahoo sa fie motorul de cautare implicit pe Mozilla Firefox, dar ulterior Google a oferit mai multi bani.
Browserul Safari, chiar daca este numai pentru dispozitivele Apple, este un browser folosit la scara larga, avand in vedere numarul mare de dispozitive pe care Apple le-a vandut.
Google este implicit si pe browserul Safari si se pare ca acordul costa compania Google 9 miliarde de dolari. Google si Apple nu au vorbit niciodata in mod public despre acordul lor care determina ca Google sa aiba calitatea mult dorita de motor de cautare implicit pe Safari.
Dar nu este ceva neobisnuit ca unele detalii ale acordului Safari sa apara o data la cativa ani. Intr-un proces judecatoresc dintre Google si Oracle din 2014 s-a dezvaluit ca acordul valora in jur de 1 miliard de dolari la acea vreme.
Aceasta suma se baza pe veniturile din reclame care erau generate prin cautarile de pe iPhone-uri. Nu este clar cum este calculata aceasta suma in acest moment, sau daca conditiile acordului Safari s-au schimbat.
Goldman Sachs estimeaza ca Google ar putea plati 9 miliarde de dolari pentru Apple doar pentru ca motorul sau de cautare sa fie cel implicit pe browserul Safari.
Firma de investitii se asteapta ca aceasta suma va creste la aproximativ 12 miliarde de dolari in 2019. „Consideram ca aceste venituri sunt generate in functie de numarul de cautari pe care utilizatorii platformei companiei Apple le efectueaza prin Siri sau prin browserul Safari”, explica un reprezentant al firmei de investitii.