Compania Apple din Cupertino, ca raspuns la niste intrebari ale Congresului SUA in ceea ce priveste monopolul tehnologic, a dezvaluit cam ce suma a investit in aplicatia si serviciul de harti Apple Maps cu care doreste sa concureze cu serviciul rival de la Google. Compania din Cupertino a spus ca aplicatia si serviciul sau de harti au costat miliarde de dolari.
Cand compania a lansat pentru prima data Apple Maps, a fost un dezastru pentru ca aplicatia si serviciul nu au functionat asa cum era prevazut, soferii nimerind pe drumuri gresite.
A fost atat de grav incat CEO-ul Tim Cook al companiei a fost fortat sa ofere scuze si chiar le-a recomandat utilizatorilor sa foloseasca un serviciu diferit pana cand se rezolva problema cu Apple Maps.
De-a lungul anilor, serviciul companiei din Cupertino s-a imbunatatit foarte mult, dar cu un pret. Intr-un raspuns la intrebarile Comitetului Judiciar al Camerei Reprezentatilor din SUA ca parte a unei anchete antitrust, s-a dezvaluit ca compania din Cupertino a cheltuit miliarde de dolari pentru Apple Maps.
Compania a indicat anterior ca serviciul Apple Maps a costat compania ceva bani, iar acum a dezvaluit ca a costat miliarde de dolari. Nu e clar exact cate miliarde de dolari a costat construirea sistemului de la zero, corectiile si modernizarile care au urmat, dar se pare ca acestea nu au fost ieftine.
Ca sa acordam meritele companiei din Cupertino, Apple Maps din ziua de azi e cu mult mai bun decat era inainte. E de inteles, luand in considerare ca au fost investite miliarde de dolari pentru dezvoltare. Are chiar si functii care ar putea rivaliza cu Google Maps, cum ar fi cartografierea de interior si o noua caracteristica lansata cu iOS 12 care se numeste Look Around si pe care unii au comparat-o cu caracteristica Street View de la Google.