Un grup care reprezinta interesele mai multor producatori de masini spun ca preturile masinilor conectate care vin cu tehnologie mobila 5G ar putea creste in viitor. Acest grup a indicat si care sunt vinovatii pentru cresterea preturilor masinilor conectate prin 5G.
Preturile masinilor conectate echipate cu tehnologie wireless 5G ultra-rapida vor creste probabil daca practicile de licentiere ale furnizorului de microcipuri Qualcomm nu se schimba, a declarat un grup comercial care reprezinta principalii producatori auto.
Qualcomm incearca sa schimbe o decizie antitrust care ii solicita renegocierea acordurilor de licentiere la preturi mai rezonabile. Se asteapta ca procedura de contestatie in procesul intentat de Comisia Federala de Comert din SUA va incepe in ianuarie, dar rivalii companiei Qualcomm au spus ca decizia impotriva Qualcomm ar trebui sa fie mentinuta.
Grupurile comerciale care reprezinta filialele americane ale BMW, Ford Motor, General Motors si Toyota Motors, printre altii, au facut diverse afirmatii cu privire la efectele adverse ale practicilor companiei Qualcomm care cresc preturile masinilor conectate prin 5G.
Compania Qualcomm a refuzat de comenteze. Aceasta a negat anterior acuzatiile antitrust aduse de Comisia Federala de Comert, iar instanta a fost de acord sa suspende decizia dupa ce unii oficiali guvernamentali au solicitat acest lucru.
Compania Continental a spus ca a renuntat sa lucreze cu rivalii companiei Qualcomm – Samsung si MediaTek – deoarece practicile de licentiere a brevetelor 5G au creat prea multe riscuri de natura legala.
Continental si Denso (producatori de tehnologii de infotainment pentru masini conectate) spun ca Qualcomm si alti detinatori de brevete 5G refuza sa-si licentieze tehnologia producatorilor de cipuri care cer doar cativa dolari pe cip si ca in schimb detinatorii de brevete 5G formeaza acorduri de licentiere numai cu producatorii de masini ale caror autoturisme au preturi de zeci de mii de dolari.