fbpx

Ce producatori auto de pe 3 continente isi reduc productia

Ce producatori auto de pe 3 continente isi reduc productia

In ciuda stradaniilor unor producatori de cipuri, criza de productie declansata de un deficit global de cipuri persista. Nevoia de cipuri a depasit oferta din cauza cumparaturilor intense declansate de pandemia care i-a determinat pe oameni sa cumpere orice in timpul lockdown-urilor, de la console de jocuri la TV-uri.

Prin urmare, majoritatea produselor care se bazeaza pe acele procesoare, cum ar fi PS5, Xbox Series X/S si iPhone 12, s-au epuizat, au fost programate pentru a fi lansate mai tarziu sau au fost predispuse la timpi de livrare extinsi. Acum si industria auto e afectata.

CITESTE SI:  Xiaomi ar putea lansa propriile procesoare in 2016

Conform Bloomberg, producatorii auto de pe trei continente sunt nevoiti sa-si reduca productia de masini. Intr-un interval de 12 ore, producatorul auto Ford din SUA a atentionat ca deficitul de cipuri ar putea reduce la jumatate productia sa de masini in actualul trimestru financiar; producatorul auto Honda din Japonia a anuntat ca va suspenda productia la trei fabrici din tara timp de 5 pana la 6 zile luna viitoare; iar producatorul auto BMW din Germania a dezvaluit ca vor exista intarzieri de productie la fabricile sale de masini din Germania si Anglia.

CITESTE SI:  Asa incearca Apple sa readuca HomePod la viata

Ceea ce initial parea fi ceva nesemnificativ devine acum o perturbare la scara larga din cauza necesarului de cipuri pentru alte industrii. Masinile producatorilor auto se bazeaza pe procesoare pentru a-si alimenta sistemele de asistare a soferului, inclusiv franarea si asistenta la parcare.

CITESTE SI:  Cum si-ar fi inselat operatorul AT&T clientii

Cu cat numarul de functii inteligente ale unei masini creste, cu atat creste si numarul de cipuri. Criza de cipuri inseamna si faptul ca masinile din productie vor putea ajunge la cumparatori intr-o perioada mai lunga de timp.

Potrivit New York Times, producatorul auto Porsche i-a instiintat pe dealerii sai din Statele Unite ca masinile din productia sa ar putea ajunge la clienti mai tarziu cu 12 saptamani.