Daimler va produce camionul electric Freightliner eM2 la o fabrica din Oregon. Desi nu e inca clar cand vor putea fi cumparate, ceea ce e clar e ca autonomiile sale vor fi impresionante.
Daimler a inceput in sfarsit sa produca camionul sau electric de varf, Freightliner eM2, in fabrica sa din Portland, Oregon (SUA). Compania Daimler nu a spus cand vor fi disponibile primele unitati ale sale, dar, odata ce acestea sunt complete, acestea vor fi livrate anumitor companii comerciale de leasing din SUA si Canada.
Freightliner eM2 e echipat cu un tren de rulare Detroit ePowertrain pe electricitate si a fost proiectat cu transmisii in doua viteze care minimizeaza costul energiei pentru fiecare mila parcursa.
Autonomia camionului Daimler va depinde de capacitatea acumulatorului pentru fiecare model. Versiunea de clasa 6 cu un singur motor care are un acumulator de 194 kWh se poate deplasa 289 de kilometri per incarcare. Alternativ, versiunea dual-motor de clasa 7 care e echipata cu un acumulator de 291 kWh are o autonomie de pana la 402 kilometri.
Camionul electric de livrari Freightliner eM2 al Daimler, care a fost in lucru din 2019, a putut fi reincarcat pentru o autonomie de 321 de kilometri in 60 de minute, in timpul testarii cu Penske.
Dar acel test a fost acum 4 ani de zile, iar compania Daimler nu a zis nimic despre timpii de incarcare de acum. Accesul la statiile de incarcare, precum cele dezvoltate de Penske, vor fi esentiale pentru lansarea camionului electric Freightliner eM2.
Volvo, care concureaza cu Daimler in domeniul camioanelor electrice, s-a focusat pe imbunatatirea autonomiei acumulatorilor camioanelor sale electrice. Volvo FE, care concureaza cu Freightliner eM2, are o autonomie de pana la 273 de kilometri si se asteapta ca se va lansa in aceasta toamna.