Nokia se intoarce si se intoarce intr-un mare fel. Dupa ce si-a vandut businessul cu mobile catre Microsoft acum doi ani, compania finlandeza s-a intors in martie cu debutul camerei profesionale de realitate virtuala Nokia OZO.
Camera de realitate virtuala Nokia Ozo a fost lansata anul trecut. Cu toate acestea, spre deosebire de alte camere la 360 de grade, Nokia a promovat Ozo ca pe o unealta profesionala, ceea ce inseamna ca viza mai mult industria de profesionisti decat amatorii obisnuiti.
De asemenea, OZO a venit cu un pret „profesional” de 60000 de dolari. Vestea buna este ca Nokia a decis sa taie pretul camerei pentru realitate virtuala cu 15000 de dolari, ceea ce este in esenta un discount de 25%.
Cu toate acestea, asta inseamna ca acum camera Nokia costa 45000 de dolari si trebui sa spunem ca inca este foarte scumpa pentru majoritatea, desi companiile care vor sa dezvolte continut de realitate virtuala ar putea-o gasi usor mai accesibila.
Potrivit Nokia, acestia vor vinde camera in China si vor lansa de asemenea continut Ozo multumita unui parteneriat cu divizia VR a LeEco. „Simultan cu lansarea noastra din China, anuntam un pret global (45000 de dolari | 40000 de euro) care va ajuta OZO sa se stabileasca in regiune si sa penetreze piata globala. Facem o mutare agresiva pentru a avansa businessul de Realitate Virtuala si pentru a le permite mai multor creatori profesionisti sa produca continut de realitate virtuala”.
Nu suntem siguri daca pretul de 45000 de dolari va face aceasta camera pentru realitate virtuala sa fie tentanta pentru profesionistii care cumpara Ozo, dar suntem destul de siguri ca exista o multime de primi utilizatori care nu pot fi prea bucurosi ca platesc cu 15000 de dolari mai putin.