Intr-o propunere facuta autoritatilor de reglementare ale UE, Meta, compania-parinte a Facebook, doreste sa perceapa lunar un pret de 14 dolari utilizatorilor din Europa care nu sunt de acord cu faptul ca compania utilizeaza activitatea lor digitala pentru a targeta anunturi pe Facebook si Instagram.
Acest lucru a fost relatat in exclusivitate de The Wall Street Journal. Potrivit publicatiei, „propunerea e o actiune a Meta de a se supune regulilor Uniunii Europene care a amenintat ca ii va restrictiona abilitatea de a oferi anunturi personalizate fara a cere consimtamantul utilizatorului”.
Mai exact, Meta a purtat discutii cu autoritatile de reglementare a confidentialitatii din Irlanda, cu cele de concurenta digitala de la Bruxelles, dar si cu alte autoritati de reglementare a confidentialitatii din Europa.
Meta doreste sa-si lanseze planul SNA (subscription no ads) in lunile urmatoare pentru utilizatorii din Europa. Astfel, cei din Europa care sunt de acord cu anunturile personalizate ale Facebook pot continua sa foloseasca platforma in mod gratuit, in timp ce cei care doresc sa-si securizeze datele vor putea plati pentru a nu mai vedea anunturi pe social media.
Conform planului, Meta va percepe un pret de circa 10 euro pe luna pe desktop pentru un cont Facebook sau Instagram fara anunturi si circa 6 euro pentru fiecare cont suplimentar de Facebook sau Instagram fara reclame in Europa.
Pretul pentru Facebook si Instagram fara anunturi va fi de 13 euro pe luna pentru dispozitivele mobile pentru ca Meta va lua in calcul comisioanele percepute de magazinele Apple si Google. Desi CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a evocat intotdeauna ca serviciile ar trebui sa ramana gratuite si finantate de publicitate, acesta e modul pe care compania l-a gasit pentru a indeplini cererile autoritatilor de reglementare ale UE fara a pierde cota de piata Facebook in regiune.