Acum cateva zile, Apple a gazduit un eveniment pentru veniturile trimestrului 3, pentru a impartasi cele mai noi date despre vanzarile iPhone 14 si 14 Pro, Mac-uri, iPad-uri, despre smartwatch-urile Apple Watch si servicii.
Veniturile de pe urma iPhone-urilor au fost de 39,6 miliarde de dolari, comparativ cu cele 40,6 miliarde pentru acelasi trimestru al anului trecut. Asta inseamna o scadere anuala de 2%, ceea ce se aliniaza estimarilor analistilor.
Desi Apple nu mai dezvaluie cate smartphone-uri vinde (astfel, nu se stie cate unitati iPhone 14 si iPhone 14 Pro au fost cumparate), e interesant de vazut ca nici compania din Cupertino, Statele Unite, nu e imuna la declinul economic global.
Conform unui raport preliminar de livrari al Omdia care arata statistici de livrari, livrarile globale de smartphone-uri continua sa fie in declin in fiecare an, pentru al 8-lea trimestru consecutiv, acest lucru indicand ca Apple urmeaza trendul altor companii de smartphone-uri.
Ceea ce e interesant la livrarile de smartphone-uri Apple e ca, in trimestrul 3, modelele Pro se vand de obicei in mai putine unitati si ca modelele de baza capata tractiune, avand in vedere ca clientii sunt in cautarea unui nou smartphone, dar nu neaparat cel mai bun smartphone. Astfel, acestia cumpara un model de baza si nu unul Pro.
In cazul smartphone-urilor iPhone 14 Pro si Pro Max, s-a intamplat opusul, avand in vedere ca modelele de baza esueaza in a detrona modelele premium in acest an. Conform lui Jusy Hong, director senior de cercetare al Omdia:
„Apple are vanzari puternice de modele premium precum iPhone 14 Pro si Pro Max, in timp ce modelele standard si Plus sunt mai lente decat cele ale predecesoarelor”.