Livrarile de smartphone-uri Android si de iPhone-uri au scazut in SUA in trimestrul 2 din acest an, dar cu procente diferite. Asta indica un studiu al unor cercetatori de piata ai Counterpoint Research. Scaderea a fost mai accentuata la Android decat la iPhone-uri in SUA.
Conform celui mai recent studiu al Counterpoint Research, livrarile de smartphone-uri Android in SUA au scazut cu 38% in trimestrul 2 al acestui an, in timp ce livrarile de iPhone-uri Apple au scazut cu 6% in Statele Unite.
Chiar daca livrarile de smartphone-uri in general s-au redus cu 24% fata de anul trecut, Apple are o cota de piata mai ridicata cu iPhone-urile sale: in SUA, in trimestrul 2 din 2022, cota sa de piata era de 45%, in timp ce in trimestrul 2 din 2023 cota de piata era de 55%.
Acesta e cel de-al treilea trimestru de declinuri anuale. Potrivit analistului Matthew Orf de la Counterpoint Research:
„Cererea din partea consumatorilor a fost redusa in trimestrul 2 din 2023, reducerea vanzarilor de vara sosind devreme. In ciuda scaderii inflatiei in acel trimestru si a cresterii puterii in desfasurare pe piata de joburi, consumatorii au ezitat sa-si cumpere alte dispozitive, in contextul incertitudinii pietei. Ne asteptam ca acest trend va continua in trimestrul 3 din 2023, dar asteptarile de la viitorul iPhone 15 raman ridicate”.
Acestea fiind spuse, acest lucru nu reprezinta doar un lucru dezamagitor pentru producatorii Android, avand in vedere ca piata de smartphone-uri pliabile a ajuns la apogeu in acel trimestru. Potrivit lui Maurice Klaehne, analist senior de cercetare:
„Motorola a lansat Razr+, primul dispozitiv pliabil in SUA din 2021, iar Google a lansat primul sau smartphone pliabil, Pixel Fold, oferind alternative la smartphone-urile pliabile Samsung Galaxy”.