O preluare de 1,2 miliarde de dolari a companiei Opera Software de catre un grup de companii chineze a esuat luni dupa ce nu a fost aprobata la timp.
Intelegerea avea nevoie de unda verde din partea Statelor Unite si a Chinei, iar o companie din consortiul chinez a spus Statelor Unite ca ingrijorarile in ceea ce priveste intimitatea ar conduce la o investigare a catorva dintre produsele companiei Opera care risca sa intarzie achizitia cu pana la un an.
In ciuda prezentei unor jucatori mari pe piata browserelor, Opera si-a tinut capul jos si a continuat sa concureze pe aceasta piata.
Browserele desktop si de mobil ale Opera au venit cu niste caracteristici foarte interesante, iar browserele mobile sunt apreciate in special pentru abilitatile lor de compresie a datelor.
Compania a cautat sa-si vanda business-ul de ceva timp si dupa ce o intelegere anterioara a esuat, s-a ajuns acum la un acord cu un grup de cumparatori chinezi pentru a vinde afacerea cu browsere desktop si browserul de mobil pentru 600 de milioane de dolari.
Intelegerea nu include businessul de publicitate al Opera. Compania Opera a decis sa pastreze busines-ul pentru ei pentru a evita o intarziere indelungata de reglementare in aprobarea vanzarii sale.
Unul dintre investitorii din acest grup de cumparatori chinezi este Kunlun Tech Co., o companie din Beijing care opereaza piata de aplicatii 1Mobile Android si magazinul de aplicatii desktop Brothersoft.
Qihoo 360 a fost denumit drept unul dintre membrii acestui grup. Pe langa browserele sale desktop si de mobil, Opera are de asemenea de gand sa vanda grupului tehnologia sa de intimitate si performanta, cateva licente pe care le detine, precum si partea sa din compania chineza nHorizon care dezvolta de asemenea un browser web.