Dupa cum poate ai auzit, platformele Facebook si Instagram ale companiei Meta din Statele Unite se vor baza pe AI pentru a organiza continutul in viitor, iar proiectul de stiri News Tab pe care Facebook (Meta) l-a lansat in urma cu cativa ani nu va reprezenta o prioritate pentru asa ceva.
Conform Axios, Meta (compania care detine FB) le comunica editorilor americani ca nu-i va mai plati pentru continutul lor din fila News. Meta a cheltuit 105 milioane de dolari pentru 3 ani de continut de stiri (pe langa 90 de milioane de dolari pentru clipuri video de stiri), inclusiv 10 milioane de dolari pentru editorii WSJ, 20 de milioane pentru editorii New York Times si 3 milioane pentru editorii CNN, unele acorduri incluzand acces deblocat la continutul care poate fi citit doar contra cost.
Desi fila de stiri va continua sa existe, initiativa generala e similara cu podcast-urile, moneda virtuala Novi, revenirea „Campus” a Facebook-ului clasic si clona Bonfire a HouseParty, ca proiecte care au aparut si au plecat in ultimii ani.
Potrivit unei declaratii a unui purtator de cuvant al Facebook/Meta pentru Axios: „S-au schimbat o multime de lucruri de cand am semnat acorduri acum trei ani pentru a testa aducerea de linkuri de stiri aditionale pentru Facebook News in Statele Unite. Majoritatea oamenilor nu vin pe Facebook pentru stiri. Ca business nu are logica sa investim excesiv in zone care nu corespund cu preferintele utilizatorilor”.
Raspunsul la incercarea platformei Instagram a companiei Meta din Statele Unite de a fi similara cu TikTok si retragerea sa socanta indica faptul ca preferintele utilizatorilor variaza de la persoana la persoana. Si nu pare sa existe un impact important al stirilor platite de Meta pentru fila Facebook News, de la lansarea acelei file in 2019.