BMW vinde acum abonamente pentru scaune incalzite pentru masinile sale in anumite tari. Acesta e cel mai nou exemplu al adoptarii de microtranzactii pentru functiile auto de varf ale companiei.
Un abonament lunar pentru a incalzi scaunele din partea din fata a masinilor BMW se vinde la un pret de 18 dolari. Daca cumperi unul pe un an intreg, pretul va fi de 180 de dolari, 300 de dolari pe trei ani si acces „nelimitat” la un pret de 415 dolari.
Nu e clar de cand ofera BMW acest abonament cu pret de 18 dolari pe luna si in ce tari, dar anumite publicatii au relatat ca acest abonament pentru scaune incalzite a fost reperat in aceasta saptamana in Coreea de Sud.
BMW lanseaza astfel de caracteristici de abonament inca din 2020, iar cel pentru scaune incalzite cu pret lunar de 18 dolari e acum disponibil in magazinele digitale ale companiei din diferite tari, dar inca nu si in Statele Unite.
Nu e surprinzator ca acest producator de masini nu anunta aceasta stire despre scaune incalzite cu surle si trambite. De cand compania a anuntat in 2020 ca sistemul de operare al masinilor sale va permite microtranzactii pentru niste functii precum controlul de croaziera adaptiv, clientii au considerat ca cei de la BMW lanseaza aceste abonamente pentru ca sunt lacomi.
Producatorii de masini au cerut intotdeauna clientilor mai multi bani pentru functii de varf, dar dinamica software e diferita de cea hardware care e mai limitativa.
In cazul scaunelor incalzite, masinile BMW au deja componentele necesare, dar compania a implementat un software care blocheaza functionalitatea, clientii fiind nevoiti sa plateasca o suma de bani pentru a o debloca.
Pentru functiile care implica costuri constante pentru BMW, inclusiv alertele automate ale camerei de trafic, un abonament pare mai rezonabil. Dar in cazul scaunelor incalzite pentru masini, aceasta nu reprezinta o cheltuiala activa pentru companie.