Compania Facebook din Statele Unite a anuntat ca interzice un anumit tip de continut legat de Holocaust, genocidul care a avut loc in secolul trecut asupra evreilor, pe vremea nazismului. Pentru aceasta decizie, reteaua sociala din Statele Unite s-a consultat cu anumite grupuri locale si globale.
Facebook interzice continutul care „neaga sau denatureaza Holocaustul”. Compania va interzice astfel de materiale in temeiul politicii sale actualizate privind ura.
„Decizia noastra este sustinuta de cresterea documentata a antisemitismului la nivel global si de nivelul alarmant de ignoranta cu privire la Holocaust, in special in randul tinerilor”, a scris Monika Bickert, vicepresedintele Facebook al politicii de continut, intr-o postare pe blog.
„Potrivit unui sondaj recent adresat adultilor din SUA cu varste cuprinse intre 18 si 39 de ani, aproape un sfert dintre ei au declarat ca credeau ca Holocaustul este un mit sau ca a fost exagerat”.
Este cel mai recent efort al Facebook de a elimina antisemitismul. Compania a interzis recent „stereotipurile cu privire la puterea colectiva a evreilor care adesea ii infatiseaza conducand lumea sau institutiile sale majore”, dupa cum a subliniat Bickert.
Facebook lucreaza de cativa ani cu grupuri locale si globale, cum ar fi Congresul Evreiesc Mondial si Comitetul Evreiesc American, pentru a intelege cum se transmite ura.
Compania a colaborat, de asemenea, cu organizatii care abordeaza antisemitismului, inclusiv Centrul Simon Wiesenthal. Va fi nevoie de ceva timp pana ce Facebook va putea impune aceasta interdictie pentru continutul care denatureaza Holocaustul, a scris Bickert.
Compania va trebui sa-si instruiasca examinatorii de continut si sistemele pentru a interzice acest continut despre Holocaust, deoarece exista o gama larga de materiale care ar incalca regulile.